Hızlı ve Uzun Süreli Schengen Vizesi Nasıl Alınır?

Schengen vizesi yani nam-ı diğer Şengen vizesi nasıl alınır? Bunu elbet bilirsiniz ya da bilmeseniz de size bir şekilde öğretirler. Seyahate niyetlendiğinizde  yığınla evrak, bürokrasi, koşturmaca, masraf, hiç de kolay değil. Bir de bu kadar uğraşıyla aldığınız Schengen vizesi kısa süreli olursa sevinsem mi üzülsem mi bilemez insan. Üstelik aniden çıkan fırsatları promosyon turları kaçırmamak için hazırda bulunan Schengen vizesi gibi tatlısı da yoktur elbette.

Peki en hızlı Schengen vizesi nasıl alınır ya da uzun süreli Schengen vizesi almanın püf noktaları nelerdir?  En çabuk, en uzun süreli Schengen nasıl alınır?  Buyrun ipuçları burada:

UZUN SÜRELİ SCHENGEN VİZESİ NASIL ALINIR?

1- Hep aynı ülkeye başvurmak. (Schengen sizin pek çok Avrupa ülkesinde dolaşmanıza izin verse de en az bir kez aldığınız ülkeye girmelisiniz)

2– Schengen vizenizin süresi ne olursa olsun ilk girişinizi aldığınız o ülkeye yapmak sizin bir daha ki sefer en büyük referansınızdır. Sözünde duran bir kişi olduğunuzu gösterir. Bu da sizin bir sonraki vizede daha uzun alma ihtimalinizi güçlendirir.

3- Mali durumunuzu eksiksiz ve bolca göstermek. Bu konuda banka hesabı, tapu, ruhsat, mal, mülk, emekli cüzdanı ne var ne yoksa gösterin ya da güçlü bir sponsor belirtin. Sizi çulsuz sanmasınlar.

4- Emekli iseniz şansınız biraz daha fazla. Özellikle Yunanistan ve Fransa emeklilere uzun vize verme konusunda oldukça bonkör olabiliyor.

5- Çalışıyorsanız firmanızın iyi tanınır ve güvenilir olması çok etkili. Sizin  firmada çalışma süreniz elbette 3 aydan kısa süre o firmada çalışıyorsanız pek şansınız olmaz. Uzun süre çalıştığınız firmadan çıkmadan Schengen’e başvurup bir kenara koyabilirsiniz.

Vize Alma

6- Ticari vize başvurusu yapmak. İnternetten gideceğiniz ülke için birkaç fuar bileti veya ücretsiz davetiye ayarlayıp ticari Shengen vizesine başvurmak da vize sürenizin uzun olması için iyi bir ipucu olacaktır.

7- Değişik tarihlerde yapılmış uçak ve otel rezervasyonları da ‘bak gidicem dönücem ama işim bunla bitmiyor ki canım’ demenin bir başka yolu. Çok uçmamak kaydıyla uzun tarihli vize almanızda oldukça faydalı bir yöntemdir.

8- Asla hiç bir ülkeden ret yememelisiniz. Pasaportunuzda ‘ret’ damgası varsa değil uzun kısa süreli Schengen vizesi bile alamayabilirsiniz. Bu durumda reddedilmiş pasaportu çamaşır makinenizin ön yıkamalı uzun programında bir güzel yıkayın. Aaa o ne? Okunmaz hale mi gelmiş. Haydi bakalım Emniyet müdürlüğünden tertemiz yeni bir pasaport çıkartmaya. Hemde hiç retsiz pırıl pırıl…

9- Vize müracaatınıza daha evvel uzun süreli vize almış bir yakınınızla birlikte başvurmak. O vizesini yenilerken sizin de araya karışıp onunla aynı süre vize almanız işten bile değil. Ne demişler komşuda pişer, bize de düşer.

10- Daha evvel ülkeye kaçak yollarla girmiş veya vizesi bittiği halde o ülkede kalmaya devam eden bir yakınınız varsa onu unutun. Asla hatırlamayın, hatırlatmayın. Onlar sorana kadar bahsetmeyin bile. Bu sizin için büyük bir eksi puan olacaktır. Hatta zamanında Avrupa ülkelerine çok fazla kaçak göç olduğundan doğum yerinizin doğu ve güneydoğu bölgelerinde olması bile Schengen vizesi için büyük bir dezavantaj oluşturuyor. Maalesef adamlar, bunun hemşerisi kalmış bu da dönmez diye saçma bir düşünceyle kısa süreli vize veriyorlarmış (Bence de çok büyük haksızlık)

Schengen Vizesi

Tüm bunların yanı sıra, uzun süreli vize almak biraz da şansa bağlı. O sırada ülkenin ekonomik durumu, iki ülke ilişkileri hatta konsolosluktaki genel hava bile süreyi etkiliyor.
Dilerim bir gün istediğimiz yere hiç vize sorunu olmadan gider gezeriz. Dilerim ülkemiz öyle güçlü öyle prestijli bir ülke olur ki değil vize almak, aman şu kıymetli Türkler gelsin de ülkemizi şereflendirsin diye bekler hergeleler. Ama o zamana kadar tek yol Schengen.

blank

Gezmeye bahane arayan, sebep yoksa icat çıkartan, yol olmazsa gökyüzüne merdiven dayayan, sineğin yağını hesaplayıp sırf gezme olsun diye öküz altında buzağı arayanların sayfası. Öyle çok fazla ansiklopedik bilgi yok.(Bir Wikipedia değiliz yani). www.kutubaligi.com. Açık bir vizyonu, gizli bir misyonu var. Gizli görev şu; Ben gezdim sen de gez, sen gördün o da görsün. O görmüş öteki de yazsın, beriki tatsın, onunkisi söylesin. Maksat 'bak balık bile kavağa çıkmış, biz ne duruyoruz' hissi yaratmak, dış mihrakları yakından aratmak. Gaz vermek, haz almak.Slogan neydi? Gezmeyelim de taşa mı dönelim;)

1 Yorum

  1. Fransadan alınmış 5 yıllık schengen vizem var. Tabi bu süreyi vermelerinin en büyük nedeni sürekli aynı konsolosluğa başvurmam.Ülkeye doğru giriş çıkış yapmam.Fransaya sınırı olan başka bir ülkeye gidiyorsam schengen bölgesine fransadan giriş yapmayı tercih ettim. Özellikle Basel havalimanı en iyi örnek. 2 ülkeninde polisi mevcut. Fransız polisinden geçerek isviçreye devam edebilirsiniz. Bütün başvuruşarımda kendi el yazımla Fransızca dilekçe yazdım.(Şanslıyım fransızca bilen bir arkadaşım var.) Özellikle konsolosun vize konusunda beyanatlarını araştırın. İş yeriniz kurumsal bir yerse, ev,arabanız varsa güven veriyorsunuz. Bankalar genellikle 3 yabancı dilde hesap durum bildirim mektubu veriyor.Fransa için fransızca böyle bir yazı almak onları kendi dilleri ile evrak olduğından onore eder.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir